Σελίδες

Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 15/6 έως 20/7/10

               σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας
 
Οι προβολές θα πραγματοποιούνται στη πίσω αυλή του ΠΑΥΣΙΛΥΠΟΥ με ώρα έναρξης 22:00 και 

~ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ~
 

Το πρόγραμμα θεματοποιεί γερμανο-γερμανική ιστορία των τελευταίων 20 χρόνων (πριν και μετά την πτώση του Βερολινέζικου Τείχους), νέες τάσεις του γερμανικού κινηματογράφου ("Σχολή του Βερολίνου") και τέλος, με εύθυμη διάθεση, τη ζωή των μεταναστών στη σημερινή Γερμανία.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ:



Τρίτη 15/6: "Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου" του Frank Bayer (1995, 133')

Περίληψη: Στην εκκλησία του Αγ. Νικολάου στη Λειψία ο ιερέας Ohlbaum ξεκινά το 1987 τον κύκλο «Προσευχή της Δευτέρας», ο οποίος εξελίσσεται σε ειρηνιστικό κίνημα και μέχρι το 1989 σε σοβαρή απειλή για την κρατική εξουσία: στις διαδηλώσεις της Δευτέρας.




Τρίτη 22/6: "Λεωφόρος Sonnenallee" του Leander Hauβmann (1999, 94')
Περίληψη: Η ταινία γυρίζει πίσω στην Ανατολική Γερμανία και παρουσιάζει με χιούμορ και συναίσθημα τη ζωή των νέων. Μιλά για όνειρα, για απαγορευμένα τραγούδια και χορούς, αλλά και για τον μεγάλο έρωτα που μπορεί να αλλάξει τα πάντα. Μια ταινία ανάμεσα στο παραμύθι και στο φόρο τιμής σ΄ έναν τρόπο ζωής.



Τρίτη 29/6: "Βερολίνο- Γωνία Schonshauser" του Gerhard Klein (1957, 79')

Περίληψη: Στην παλιά εργατική κατοικία του Ανατολικού Βερολίνου Πρεντσλάουερ Μπέργκ, κάτω από τη σιδηροδρομική γέφυρα βρίσκεται το στέκι μιας παρέας νεαρών. Εκεί συναντιούνται κάθε βράδυ, ακούν μουσική, χορεύουν, φλερτάρουν. Κάποιο βράδυ σπάνε μια λάμπα του δρόμου και μπλέκουν με την αστυνομία.




Δευτέρα 5/7: "Berlin is in Germany" του Hannes Stohr (2001, 91')
Περίληψη: Ο Martin Schulz, πρώην πολίτης της Ανατολικής Γερμανίας, απολύεται από τις φυλακές Brandenburg, έχοντας εκτίσει ποινή έντεκα χρόνων. Μέσα στα έντεκα αυτά χρόνια η Γερμανία είχε επανενωθεί. Μόνο από την τηλεόραση γνωρίζει ο Martin τον κόσμο που τον περιμένει έξω από τη φυλακή. Μια νέα εποχή έχει αρχίσει, η παλιά δεν έχει ακόμα χαθεί.
~Βραβείο Κοινού στο Πανόραμα της Μπερλινάλε 2001, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας 2001 του Συνδέσμου Γερμανών Κριτικών Κινηματογράφου

Πέμπτη 8/7: "PingPong" του Matthias Luthardt (2006, 89')
Περίληψη: Ο Πωλ, μόλις 16, εμφανίζεται απρόσκλητος στο σπίτι των θείων του, προσπαθώντας να ξεπεράσει την πρόσφατη δολοφονία του πατέρα του. Η θεία Άννα που προετοιμάζει τον επίσης 16χρονο γιο της, Ρόμπερτ, για εισαγωγικές εξετάσεις, δεν χαίρεται καθόλου με την επίσκεψη. Όμως η ψυχρότητα της για τον Πωλ σύντομα γίνεται στοργή και ο Πωλ αισθάνεται έλξη για τη θεία του. Ένας έφηβος που λειτουργεί ως ξένο σώμα τρυπώνει στη γυάλα των συνηθισμένων νευρώσεων μιας αστικής οικογένειας. Φέρνει την απορύθμιση και την σεξουαλική ένταση



Τρίτη 13/7: "Kebab Connection" του Anno Saul (2004, 96')
Περίληψη: Ο Τούρκος Ιμπραχίμ (Ίμπο) είναι 21 χρόνων, ζει στο Αμβούργο και θέλει να γίνει σκηνοθέτης. Προς το παρόν έχει γυρίσει ένα διαφημιστικό σποτάκι για το μαγαζί του θείου του, το οποίο και έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία. Παραγωγό όμως για την ταινία των ονείρων του δεν έχει βρει ακόμα. Αλλά και στην προσωπική του ζωή τα πράγματα δεν παν καλύτερα: Η φίλη του περιμένει παιδί, γεγονός που εξοργίζει τους γονείς του, καθότι δεν είναι η νύφη που εκείνοι ονειρεύονται …

Πέμπτη 15/7: "Σχολική εκδρομή" του Henner Winckler (2002, 86')
Περίληψη: Μια σχολική τάξη ταξιδεύει στις ακτές της Βαλτικής στην Πολωνία. Μέσα σε ματς του τένις, ολοήμερες εκδρομές και υπερκατανάλωση αλκοόλ, ένα φλερτ αναπτύσσεται ανάμεσα στον 16χρονο Ρόννυ και τη συμμαθήτριά του Ίζα. Μια νύχτα συναντούν σε μια ντισκοτέκ έναν νεαρό Πολωνο, τον Μάρεκ, όπου ο Ρόννυ συνειδητοποιεί το αυξημένο ενδιαφέρον του για την Ίζα και αρχίζει να τον προκαλεί. Μέχρι που οι προκλήσεις καταλήγουν σε μια δοκιμασία με τραγικά αποτελέσματα.

Τρίτη 20/7: "Κατάσκοπος υπό αίρεση" του Benjamin Heisenberg (2005, 100')
Περίληψη: Ο Γιοχάννες συναντά το Ιρανό Φαρίντ σ' ένα ερευνητικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα όπου εργάζονται και παρά τον ανταγωνισμό τους γίνονται φίλοι. Όταν οι μυστικές υπηρεσίες προτείνουν στο Γιοχάννες να τους τροφοδοτεί με πληροφορίες για την ύποπτη, τυχόν τρομοκρατική δράση του Φαρίντ, αυτός αρνείται. Όμως όταν αποκαλύπτει στοιχεία  που θα μπορουσαν να αποδείξουν τις πιθανές τρομοκρατικές του προθέσεις, όχι μόνο δέχεται να τον κατασκοπεύει, αλλά επιπλέον χρησιμοποιεί την επιρροή του για να αποκλείσει τον αντίπαλο του από το ερευνητικό πρόγραμμα.

~πληροφορίες, επίσης, για τις ταινίες εδώ



                         Η αφίσα του φεστιβάλ:


φωτογραφίες από τις προβολές:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου